Penicillin

Igår när Christian kom hem vid halv femtiden åkte vi med Philip, Rebecca och Dexter till Maxi för att hundmaten var slut och alla djuraffärer hade stängt. Stackaren måste ju ha mat!
Vi stannade vid Vega baren på väg hem och köpte med oss mat för ingen av oss orkade laga mat. När Christian och jag ätit hoppade vi in i duschen.
Eftersom jag efter fem-sex dagar med fruktansvärd huvudvärk och två veckor med igenkorkade bihålor så åkte vi till närakuten i Huddinge där jag fick penicillin utskrivet. Nu ska jag äta två sånna tabletter två gånger om dagen samt Renixin (avsvällande) och värktabletter mot huvudvärken om jag behöver. Mkt piller! Men det ska bli SÅ skönt att slippa låta som om man håller för näsan när man pratar, haha.

Idag var jag och Christian in till stan för att gå på lite julmarknade och liknande. Var bland annat till Gröna lund, och att kalla det för marknad är ju ett skämt! Fem små puttiga bodar, annars hade de lotter och spelbodar öppna. Ja, och så några attraktioner. De lockar väl med ordet marknad för att få folk att lägga pengar på lotter och skit istället. Vi var bara in och vände i stort sett.
Efter det gick vi en vända på marknaden i Kungsträgården och sen upp till Sergels torg där det bara var polacker, tyskar, fransmän, holländare och engelsmän som sålde en massa kontiga saker. Sen vände vi kosan mot Gamla stan med tanken att det var ett säkert kort, där har de i alla fall en mysig marknad. Men där var så fruktansvärt mycket folk att man blev galen. Vi tänkte söka skydd inne på Chokladkoppen men där var det fullsatt så vi hittade ett annat litet kaffe i en gränd. Kanske inget café som vi kommer besöka igen men det var ändå välkommet med en kopp varm choklad.
Mycket gnäll men egentligen var det en mysig dag, problemet var väl egentligen att vi var lite för trötta och jag hade en smula huvudvärk. När vi kom hem städade vi undan här hemma och lagade spagetti och köttfärssås till middag.

Imorgon kommer lilla Dexter till oss strax efter fem på morgonen igen. Så nu är det dags att krypa ner i sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0