Fredagskväll

Idag har vi haft en mysig dag på förskolan där vi har bakat pepparkakor. Väldigt mysigt och det luktade underbart! Vågade dock inte smaka på kakorna eftersom ungarna själva kavlat ut degen och att de nyser och hostar utan att hålla för munnen eller vända sig bort.
Det är mysigt med ungarna, hittills har jag kommit alla ungarna nära och de är så mysiga. Längtar till den dag jag själv ska bli mamma. Men det ligger tre år bort eftersom jag ska plugga klart och jobba ett tag. Skulle inte vara schysst mot barnet att inte ha ekonomi och en tillvaro som är trygg. Om två och ett halvt år kommer jag att ha en inkomst som är upp mot 10000 mer än vad jag får ut idag. Dessutom är vi fortfarande unga, känns som att man har många år på sig så man behöver inte ha bråttom. Men självklart är det upp till var och en hur de vill göra. Men längtar gör jag, och när det är dags för mig att bli mamma kommer jag att njuta av varje sekund, men framförallt vara förberedd. Ser det som en enorm fördel och förberedelse för min del att ha genomgått den här utbildningen.

Fick en fin julblomma av ett av barnen och hans familj. Känns kul att man är så uppskattad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0