28 december

Usch, min fördelsedag närmar sig med stormsteg!
Och nyårsafton, som kommer bli en lugn och trevlig kväll. Två av Christians bröder med flickvänner kommer över och äter middag med oss. Vet inte vad det ska bjudas på ännu, vi ska stå för huvudrätten så får de andra stå för förrätt samt efterrätt. Vet inte om någon skumpa ska inhandlas, tror inte det. Ska inte dricka. Känner mig smått illamående bara vid tanken på att dricka. Sist jag gjorde det var ett par månader sen och då fick jag vinterkräksjukan på natten. Jag är ju visserligen ingen stordrickare över huvudtaget.

Idag väntar städning här hemma. Ska röja i lilla rummet. Nu har det blivit ett avlastningsrum. Ska fixa i ordning så vi får igång skrivaren. Resten av lägenheten behöver också städas. Det som ska göras är:
-dammsuga
-tvätta
-byta gardiner i lilla rummet
-röja ut gamla tidningar
-dammtorka

Kommer säkert dyka upp en massa mer att göra, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0